mandag 27. januar 2014

27 januar: Innledning

Jeg har nå valgt å skrive innledningen til selve oppgaven hvor jeg kort skal gjøre rede for hva oppgaven min skal innholdet, ved å dra inn problemstillingen.

 
«Krig er lett å begynne med, men vanskelig å slutte...»

 
Afghanistan har opp gjennom historien vært et land som lenge har vært preget av konflikter, uår og misnøye. Disse konfliktene har sine utspring fra rundt 30 år tilbake med Sovjetisk invasjon, og har ennå ikke opplevd langvarig fred i og med at de den dag i dag er i konflikt med stormakten USA. Disse konfliktene har påvirket livet til store deler av befolkningen, hvor etterfølgene og opplevelsene har vært grove. Det har vært fra å søke flukt i andre land, forfølgelse, torturering, begrenset okal befolkningens rettigheter og over til å ha mistet livet. I denne oppgaven skal jeg med tanke på den sovjetiske invasjonen som har vært en historisk hendelse for Afghanistan, ha fokus på hvordan min far opplevde krigen sett fra hans egne øyne. Hvor i ganske stor grad legger vekt på; «Hvordan påvirket den sovjetiske invasjonen livet til faren min?».

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar