mandag 27. januar 2014

6 Januar: Oppgavetema

Gjennom tiden har verden vært preget av flere store og små konflikter , som har hatt mye å si for ulike personer til forskjellige tider. Jeg skal med tanke på denne oppgaven ta for meg en hendelse som har stor betydning for min far, og min tidligere bakgrunn. Pappa har gjennom tiden vært en veldig aktiv person, når det har gjeldt politikk både når han var ung og nå til dags. I sine unge år var han «medlem» i militæret, og fikk opplevd en krig/konflikt som har hatt stor betydning for hans nåtid og fortid. I denne familieoppgaven har jeg dermed valgt å ta for meg Sovjets invasjon i Afghanistan(makrohistorien) og satt pappa som mikrokilde, hvor jeg blant annet skal skrive om hans opplevelse og perspektiv av krigen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar